Archive - Date

Archive - Activity

Peakbook-Friends

So far I'm not a Peakbook-friend of anyone.

Collected lists

I haven't joined any lists yet.

Nordtoppen Dyrhaugsryggen

26.08.2017

Dag 3 med 2000 topper i vakre Hurrungane, og den fineste toppen i magisk godvær !! Vi fikk virkelig sett overalt, når vi var på Nørdre Dyrhaugstind gikk det ett snø/steinskred rett over mot Launostinden. Veldig mektig å se, det buldret som ett helikopter og det fosset ned siden, raset og braket varte ca 1 min og en føler seg ganske liten når naturen viser seg fram. Definitivt en tur å anbefale. Vi var tre trønder jenter som gikk tre hærlige turer som sitter i minnet for alltid. Trudde kanskje at en blir litt fornøyd av stein og fjell men nei, vi er hektet :)

Nordre Skagastølstind

28.08.2016

Midtre Gjevillvasskammen

27.08.2016

Vi var 7 damer som skulle gå over Midtre Gjevillvasskammen, været var ikke særlig men vi var optimistiske. Vi gikk fra parkeringen innenfor Gjevilvasshytta og langs Gjevilvatnet (ca 5 km), inn til Rensbekksætra. Stien var veldig våt og når vi kom til Rensbekksætra gikk vi over brua over Rensbekken. Vi skulle så opp 950 høydemeter på ca 4 km. Etter en del bratt stigning i ulendt terreng kom vi opp på 1412 , ytterste topp mot Gjevilvatnet. Været ble stadig verre og 5 stk av oss valgte å snu. Da var det jeg og Tine K. Sponaas igjen, utsikten var ca lik null dessverre og med regn, vind og tåke. Eggen var tidvis både bratt og luftig, og det var ca 200 høydemeter opp til høyeste punkt fra ytterste topp på 1412moh. Turen krever at en er konsentrert, det er viktig å plassere beina >>>

Surtningsue

13.08.2016

Vi -Topptursnuppene startet lørdag morgen kl 9.00. Været var overskyet, litt nedbør (regn først og etter hvert snø) vinden var helt ok til tross for at det var meldt opp mot 12 m.sek. Dette er en merket tur som har det meste, kjempefin tur til tross for varierende og manglende utsikt på veien. Da må vi jo opp igjen :) Fint terreng med litt kliving , litt stein, ikke noen luftig tur og en vakker dal. Vi var ikke tilbake til Memurubu før nesten kl 21, men det er mest fordi vi nyter turen. Vi tar bilder, spiser, skifter, flirer, satt i den flotte Surtningsuebui på 2330 moh og koste oss lenge, masse fotografering underveis, bading i kulp på tur ned og full beundring av naturen underveis, ja også gikk vi like godt opp stigningen mot Beseggen før vi startet turen! Anbefaler denne turen, >>>