Archive - Date

Archive - Activity

Peakbook-Friends

Collected lists

I haven't joined any lists yet.

Gaustatoppen

11.07.2019

Jeg gikk hit sammen med pappa , søsteren min og tante, onkel, fetter og kusine.

Klofjell

02.06.2019

I dag var jeg og fattern ute på tur for å ta nok ett Ti på topp Romerike-punkt. Vi var på Klofjell aller først, og avsluttet med en tur ned i en ravine på Gardermoen.

Liskollen

19.05.2019

Storehødn (Storehorn) i Hemsedal

01.09.2018

Hovshornet i Loen

19.07.2018

Vi skulle gå på fjelltur igjen. Nå er det to dager siden Stabbeskaret, så beina er ikke så aller værst nå. Men syntes det var ett litt vel høyt fjell, gå opp 1155 meter... Men, O'lykke, det gikk en gondol som dro oss opp kanskje 1000 av de meterne. Og pappa og onkel sa at vi ikke orket å gå den lange turen, så det ble til at de slo sammen to korte turer til en tur (Skredfjellet via Hovshornet). At vi ikke orket lissom... jaja... Det ble i alle fall nok en flott tur i fjellet. Denne gang på ett underlag vi ikke har gått på før. Grusvei, hele veien. Det var laget fine veier som alle kan komme frem på (kanskje litt tungt for de med rullestol om de ikke få litt, men ikke mye, hjelp i de bratteste bakkene). Flott utsikt hadde vi også hele veien, en fra Skredfjellet hvor vi tok en >>>

Dalsnibba med bil

18.07.2018

Etter turen til Stabbeskaret i går, så gruet jeg meg til at vi skulle til Dalsnibba i dag. Den var nesten 1.500 meter høy og vi var nede i Geiranger. Jeg må innrømme at jeg gråt litt av glede når pappa kjørte hele veien opp til toppen. Først trodde jeg han skulle stoppe og betale for parkering midt i en bakke, men så viste det seg at det bare var en bomstasjon. Pappa bannet litt og mumlet noe om at disse bomringene hadde vi nok av på Østlandet, men han smilte og sa til gutten i luken at han gledet seg til å komme til topps. Og lykkelige meg, veien fortsatte HELT TIL TOPPEN. Vi gikk ut av bilen og tre meter ut på en plattform. Utsikten var knallbra herfra, og når man slipper å hive etter pusten så var det utrolig flott skue som kunne nytes.

Stabbeskaret for å se Trollveggen

17.07.2018

I dag gikk vi fra kaffeterian på Trollstigen og opp til Stabbeskaret. Det var en tung tur med mye oppoverbakke til Stabbeskaret, men flaks for oss så gikk det nedover når vi skulle tilbake til bilen. Jeg gikk sammen med fatter, onkel Ronny, fetter Mikkel og kusine Mathilde. Vi ble småslitne, men det gikk egentlig ganske greit. Og se på Trollveggen fra toppen var kult. Vi så den fra bunnen av og opp i går kveld, og jeg skjønte ikke at fattern som har høydeskrekk skulle klare å komme seg opp dit. Men nå skjønner jeg det jo, vi gikk fra baksiden hvor det ikke var så bratt (men bratt nok altså). Utsikten var det ikke noe å si på der oppe heller. Vi så ganske langt i alle retninger. Vi så både mange flere fjell og fjord også. Fin tur, men veldig bratt og noen av brattbakkene var >>>

Glittertinden - Min første 2000-meterstopp

13.08.2017
Duration:
5:29h
Distance:
11.5km

I går satte jeg høyderekord med Steinhø som er 1337 meter høy. I dag knuste jeg den rekorden til gangs ved å gå til Glittertinden sammen med pappa og noen av hans venner. Vi syklet inn til Glitterheim og gikk oppover lia i strålende solskinn, men det var ganske mye vind. Vi ble raskt varme på vei oppover og det var litt småtungt i starten. Etterhvert så gikk det ganske fint, men det var jammen langt å gå. Vi tok det rolig oppover og passet på at vi stoppet underveis for å spise niste. Viktig å få i seg næring for å ha energi til å nå toppen. Solskinnet holdt seg hele veien oppover mot toppen, men vi så hele turen at skyene presset seg innover mot toppunktet og tidvis var toppen helt dekket av tåke. Men, vi gikk videre likevel. Vi hadde bare å passere isbreen før toppstøtet, >>>

Steinhø

12.08.2017
Duration:
3:31h
Distance:
9.0km

Egentlig skulle vi gått på Glittertinden i dag, men været var ikke helt i orden der borte. Dermed tok vi heller en mindre topp som oppvarming siden det var meldt bedre vær på Glittertinden i morgen. For å få litt lengde på turen skulle vi først gå opp til toppen av Steinhø og så videre ned i dalen før Storehø. Der nede går det en sti nord-østover til Vardehø som vi også skulle opp på toppen av før vi vrei av mot parkeringen igjen. Til tross for noe spredt regn fikk vi en knalltur i lettgått terreng. Ingen skumle steder selv om det var en ganske høy kant på Vardehø, det føltes aldri utsatt på noen måte. Veldig fin tur i fjellet sammen med pappa , onkel Ronny, Stian, Espen og Roy Vidar .