Archive - Date

Archive - Activity

Peakbook-Friends

So far I'm not a Peakbook-friend of anyone.

Collected lists

04.11.2016

Hausdalen - Søre Gullfjellstoppen - Toro

25.10.2016

Siste dagen med fint vær måtte brukes godt. Har ikke vært i dette området før, men Hausdalen var en nydelig dal med krysstallklart vann i elvene. Gikk først vel 2 km på grusvei,før jeg gikk inn på sti på venstre side av veien hvor det stod en liten varde. Stien var merket med små rød merker. Temmelig tung stigning i ca 3km, men fantastisk utsikt over mot Rolvsvåg ! Gikk videre mot Sydpolen og ned til Korketrekkeren.Da jeg kom ned fra Korketrekkeren tok jeg rett til venstre og fulgte sti til Toro og gikk videre ned Hausdalsåsen.Veldig fin sti både på stigningen og nedfarten. Hausdalsåsen er tydeligvis også mye brukt av syklister. Jeg brukte ca 5 timer på turen medberegnet pauser. Absulutt en nydelig tur som anbefales !

Venninnetur til Jotunheimen - Galhøpiggen

20.10.2016

Vi reiste til Jotunheimen torsdag 25/8 og skulle overnatte på Spiterstulen til søndagen. Planen var å gå til Glittertind fredagen og Galdhøpiggen om lørdagen,men fredagen ble det meldt et ganske dårlig vær med vind og nedbør. Det var ikke anbefalt å gå til Glittertind den dagen, men vi fikk et turforslag som gikk opp mot Glittertind og hvor man da kunne ta en rundtur i stedet for å settekursen mot toppen. Da vi kom til stiskillet var været såpass krevende at det ble rundturen på oss den dagen. Lørdagen krysset vi fingrene for bedre vær og at vi ville komme oss Galdhøpiggen. Det var absolutt bedre på morgenen,men litt ustabilt vær. Vi gikk i gang med turen, sammen med en god del flere som skulle samme vei. Været holdt seg bedre enn forventet,litt vindråser enkelte steder. >>>