Archive - Date

Archive - Activity

Peakbook-Friends

So far I'm not a Peakbook-friend of anyone.

Collected lists

I haven't joined any lists yet.

Uranostraversen

Date:
16.08.2008

Vi var tre stykker som kjørte fra Oslo fredag ettermiddag etter at meteorologiske hadde varslet noenlunde bra vær. Tanken om kø hadde ikke streifet oss, men vi møtte veggen for å si det sånn - et stykke oppi Nittedal. Turen opp tok derfor lenger tid enn planlagt og det var godt og mørkt da vi ankom Koldedalen via anleggsveien. Vi hadde hørt rykter om mulige teltplasser der veien krysser over elva som kommer fra Uradalsvannet. Men i mørket er de fleste katter grå og det var lettere sagt enn gjort å finne en plass til teltene våre. Den som leter finner og etter en stund hadde vi funnet sånn passe flate gressflekker til at vi kunne sette telt der. De kom kjapt opp og vi roet ned for kvelden. Været var vel så som så, men det regnet i hvert fall ikke. Neste morgen kunne vi imidlertid >>>

Svellnosbreen Rundt

Date:
26.07.2008

Vi startet i flott vær fra Spiterstulen klokka 6 om morgenen. Tanken var å gå medsols rundt Svellnosbreen. Vi fulgte stien mot Eventyrisen og møtte snødekt bakke litt over vannet ved breen. Herfra gikk det bratt opp snøbakken over kammen mot Midtre Tverråtinden. Vi tok en kort rast her, før vi gikk mot den første toppen. Med den krysset av i boka, gikk vi bort til rapellfestet mot Store Tverråtinden. Her rigget vi oss til etter alle kunstens regler for dagens første rapell. Utsikten her opp er fantastisk og vi hadde allerede knipset mange bilder, både med kamera og videokamera. Min turkamerat gikk først, jeg etterpå. Vel nede pakket vi tau og utstyr ned i sekken. Men hvor var kameraet mitt? Etter litt leting og tenking kom vi fram til at kameraet nok lå igjen på toppen av rapellen!!! >>>