Bergeråsen nyttårsaften (31.12.2020)  3

Start point Hjemme (168m)
Endpoint Hjemme (168m)
Ascents Bergeråsen (276m) 31.12.2020 11:26

Nyttårsaften er her og vi legger ut på en liten topptur i nærområdet der vi bor. Det er lenge siden vi var der sist og dessuten er det godt å få rørt seg litt etter julemat og greier.

Før i tiden gikk vi ofte opp til denne toppen da vi hadde hund - minst en gang i uken i alle fall. Mange finer turer der hunden fikk bade i et tjern og enkelte ganger gjorde vi det også. Vi har truffet på hoggorm, stålorm, elg, rev, folk og ikke minst andre hunder, og en gang ble vi nesten truffet av lynet her også. Mange minner fra turer her i området og det er gjerne det vi er ute etter på årets siste dag når man ser tilbake.

Vi har forandret oss og det ser vi at naturen her har gjort også. Bildet er tatt på toppen der det en gang i tiden sto en branntårn der folk gikk på skift og speidet etter brann og røyk. Trolig var det lite trær på den tiden. Da vi gikk tur med hunden var det mange store trær her og lite utsikt. Nå er de fleste saget ned og utsikten er nok en gang tilbake. Slik forandrer ting seg gjennom tidene men frua er den samme vakre nå som da.