Archive - Date

Archive - Activity

Peakbook-Friends

So far I'm not a Peakbook-friend of anyone.

Collected lists

I haven't joined any lists yet.

Vassdalseggi

Date:
31.07.2020

Jeg og min datter bestemte oss torsdag for å bestige Rogalands høyeste fjell, neste dag. Vi parkerte på Haukeliseter, men fant ut atvi burde kjørt inn med demning, og parkert ved enden av veien. Da sparer en 3 km. Vi hadde strålende vær, og fulgte T merket sti noen km, til vi kom til ei bru, der går merket sti til venstre, men vi gikk rett frem/opp. Her fulgte vi vardet sti resten av veien til topps. Vi rundet et fjell?, kom inn i Lisledalen og kom frem til et vann hvor vi måtte krysse. Her måtte vi vasse, da snøen ikke var trygg. Vi krysset på kanten til fossen. Ha med ekstra sokker�. Herfra er det stort sett oppover, til en kommer på platået. Følg, hvis en finner, varder helt til topp.

Bjørndalsnuten

Date:
01.06.2020
Characteristic:
Hike

Fantastisk tur. 1359 meter. Dette er en godt bevart hemmelighet. Fantastisk tur i variabelt terreng. En kjører til enden av Fjellgardsvannet på høyre side. Herfra er det jevn stigning det meste av veien. Stien er vardet, og lett å følge. Etter en times tur kommer en til en flott støl, derfra gikk turen opp til Bjørndalen, hvor en må krysse ei elv. Her brukte vi 1,5t for å finne plass til å krysse. Det var veldig mye snøsmelting denne dagen. Veien fortsetter oppover på venstre side av elva og vannet til en har passert 2 støler. Ved den andre stølen begynner en veldig stigning opp mot nuten. Her er det rødmerket hele veien. Når en kommer til topps, får en en helt fantastisk utsikt, og en bratt vegg foran seg på 500 m rett ned.