Archive - Date

Archive - Activity

Peakbook-Friends

So far I'm not a Peakbook-friend of anyone.

Collected lists

I haven't joined any lists yet.

Slogen

Reinheimen

14.07.2016
Hike

Veronica og jeg gikk fra Nysæter i Lordalen og ca 30-40 min oppover i dagel på Torsdag kveld. fant en fin telt plass langs med elva. Fredag morgen kl.7 gikk vi oppover i dalen mot Gråhøe. Vi gikk via Skarvedalen og rundt på sør sida av Søre Gråhøe og direkte opp på toppen, vi gikk samme vei tilbake. vi brukte 11t på denne turen, er en veldig lang tur innover lordalen, så det var godt vi hadde med mye mat og godt humør i gråværet. vi slapp unna nedbøren og sole titta fra en gang i blant.

Uranostraversen

12.07.2016
Hillwalk

Magus og jeg begynte ikke å gå før kl.9 på morran, vi måtte gå 2-3km ekstra pga av vi ikke kommer fra med bilen over en snø fonne i veien. så begynte vi å gå, først opp på Uranostinden S2, endelig opp så letta skylagelitt og sola titta fra og vi fikk litt utsikt, får det fort ble tett skydekke igjen og vi fortsatte på eggen videre innom Uranstinden S1 også videre opp til Uranostinden. Opp dit så hadde vi på oss klatre sele og fant fram oen sikringer og tau så alt var klar. Vi begynte å klyve, da vi hadde igjen ca 40m til toppen, så syns vi det hadde vært og var litt utsatt så vi bestemte oss får å gå resten løpende. satte et par sikringer på veien opp til toppen, sjøl om det viste seg at vi hadde allerede passert det værste. Fra Uranostinden gikkk vi innom Slingsbytinden >>>