Archive - Date

Archive - Activity

Peakbook-Friends

So far I'm not a Peakbook-friend of anyone.

Collected lists

I haven't joined any lists yet.

Galdebergtinden

22.07.2022
7:00h
22.4km

Start og stopp ved Eidsbugarden i flott vær. Vi gikk innover langs Bygdinvannet til Høystakke hvor vi svingte nordover til sørlige del av Høystakktjernet. Krysset broen og gikk retning Uksedalshøe deretter dreide mot Galdeberget. Fantastisk utsikten på toppen på denne fine sommerdagen. Flott og enkel 2K tur.

Langeskavltinden 2014 moh

20.07.2022
22.7km

Start og stopp ved hyttefelt overfor Fondsbu. Fin og enkel tur, men med lang anmarsj. Vi startet turen i flott og varmt sommervær. Fem km før toppen startet det å skye over, men da vi ankom toppen klarnet det opp igjen. Flott utsikt i alle retninger. Vi fikk super utsikt til Uranostinden hvor vi var et par dager før. På vei tilbake begynte det å skye over og det kom vind, regn, lyn og torden. For å få noen raske km på veien ned skled vi på snødekte områder. Lenge siden jeg ble så våt som på denne turen.

Slettemarkpiggen 2164 moh

19.07.2022
25.0km

Start og stopp Eidsbugarden. Gikk inn langs Bygdinvannet i flott sommervær. Tok av nordover i Høystakka til bro oppe på platået. Gikk så innover på østsiden av Høystakktjernet til Uksedalen, hvor stigningen startet mot Slettmarkkampen. På rundt 1950 moh kom det sigende inn tåke. Spennende klyving ved Slettmarkkampen øst. Artig tur videre til Slettmarkpiggen med flere spennende partier. Synd vi gikk glipp av den spektakulære utsikten grunnet tåke, så turen vil bli gjentatt på en klar og fin dag. Siste del av turen til Slettmarkpiggen er ikke å anbefale for dem som sliter med høyden. Men en meget artig tur.

Fottur Litlos - Besso via Høgevarden 1472 moh

16.07.2022
Hike
4:30h
21.1km

Fottur Litlos - Besso. På veien måtte vi ha med oss en topp i Fjelltoppjakten - Høgevarden 1472 moh.

Fjelltoppjakten Skjenegge & Utsikten på Tyinholmen

13.07.2022
Hike
2:32h
12.0km

Fjelltoppjakten med start fra Fondsbu.

Uranostinden 2157 moh & Slingsbytinden 2026 moh

11.07.2022
17.7km

2 nye 2K+ topper i dag. Uranostiden 2157 moh. Slingsbytinden 2026 moh. Startet fra P-plassen ved bommen i Koldedalen. Gikk opp til Uradalsvatnet og hold vestsiden av vannet til vi kom til nord enden. Deretter gikk vi opp vestveggen (en del klyvepartier) på Uranostinden til første platå, hvorpå vi tok nordover til nordryggen på Uranostinden. Deretter fulgte vi ryggen til topps. Været klarnet og da vi kom til topps var det god sikt med fantastisk utsikt. Da været ble bra tok vi Slingsbytinden i sammen slengen. Vi retunerte ned til Skogadalsbreen og videre nedover Uranosbreen og tilbake til P-plassen i Koldedalen. En magisk tur med en vanvittig utsikt i klart vær.

Bitihorn 1607 moh

10.07.2022
2:06h
3.9km

Vi har kjørt forbi Bitihorn så mange ganger, så i dag bestemte vi oss for å ta turen. Fantastisk utsikt fra toppen. Enkel og grei tur.

Nubbene x 5

10.07.2022
6:40h
24.1km

5 x 2K+ fjelltopper. Startet 500 m syd for Hindsæter. De første km trakket vi gjennom mye kratt Austnubben 2049 moh, Aust for Austnubben 2020 moh, Austre Nautgardtinden 2194 moh, Stornubben 2174 moh, Sørvestnubben 2098 moh & Vesl-Stornubben 2055 moh. Stort sett overskyet og med 16-18 m/s i kastene. Snøvær på toppene ��⛰. It's summer time.

Knutshøe via Leirungsdalen

19.06.2022
3:04h
12.6km

Fin restitusjonstur over Knutshøe etter besseggløpet 2022.

Besseggløpet 2022

18.06.2022
Jogging
2:24h
13.4km

Første gang vi gjennomførte Besseggløpet. Kjempeopplevelse. Samtidig fikk vi sjekket inn to topper på Fjelltoppjakten.