Archive - Date

Archive - Activity

Peakbook-Friends

So far I'm not a Peakbook-friend of anyone.

Collected lists

24.07.2022
4:44h
15.5km

På vej hjem op af Kroatiens kyst besluttede jeg mig for at jeg havde fået nok af andre turister og badeferie. Derfor stod jeg tidligt op, efterlod kæresten til at blive liggende ved vandet hele dagen og kørte 1½ time ind i land til foden af Dinara. Her fandt jeg lyn hurtigt parkeringen og begav mig ud på en godt markeret sti. Det var varmt. Det var rigtigt, rigtigt varmt. Temperaturen lå på omkring de 40 grader omkring middag og stigningen var ikke stejl men den var bare jævn uden nogle former for afbrydelser. Men efter 3 timer stod jeg på toppen. Kunne nyde stilheden alene og den gode udsigt. Mødte kun 6-8 andre på vej mod toppen. Nede igen skyndte jeg mig ind i bilen til A/C'en og kørte de 1½ time tilbage til kysten for at få en velfortjent dukkert.

Bobotov Kuk

13.07.2022
9:45h
16.3km

Efter en hård/sen tur på toppen af Mangart(2677) aftenen før var dagens mål egentlig Triglav(2864), Sloveniens national top. Desværre var ben og hovedet ikke til denne udfordring idag. Istedet besluttede vi at vi selvfølgelig skulle se nærmere på den flotte dal hvor Prag ruten til Triglav begynder. Derfor vandrede vi udfra parkeringspladsen ved 09 tiden og begav os op i dalen. Det fantastiske syn af dalen og de høje toppe gav lidt ekstra kræfter. Vi besluttede os at sætte et nyt mål som blev Luknja(1766) sadlen mellem Triglav(2864) og Pihavec(2419). Det blev en langsom og hård opstigning i 38 grader men op kom vi og tog os en velfortjent lunch pause. Efter at have kigget på kort og holdt næsten 1 times pause havde vi nye kræfter og besluttede at give os i kast med toppen Bovški >>>

Mangart

11.07.2022
2:07h
3.9km

Uden at have ideen om at gå til toppen kørte op til Mangart af vejen som er Sloveniens højeste beliggende vej. Vi havde allerede været på tur om formiddagen og gået mange kilometer denne dag men vi var nysgerrige og tænkte at det ihvertfald ville blive en flot kørertur. Da vi betalte(10euro) for at kører på vejen fortalte den flinke Ranger at det sidste stykke vej til den øverste parkering desværre var lukket pga et nyligt stenskred og derfor måtte vi parkerer lidt længere nede. Ingen problemer vi skulle jo bare op og nyde udsigten. Da vi kom op og parkerede bilen var vi nærmest de eneste på fjeldet. De fleste var draget ned for dagen. Der var lidt skyer på himlen men vi gik op af vejen og til stien startede. Her blev vi enige om at give det et forsøg at nå toppen. Det var >>>