Trysilrittet 23 km - sykkelritt over Flenåsen i Trysil. (06.07.2012)

Etter å ha syklet noe i vår - sommer ble jeg overtalt til å melde meg på Trysilrittet, et terrengritt på 23 ,6 km.. Flere og langt mere krevende løyper å velge i, men jeg er en uerfaren rytter og valgte den korteste, for å prøve å sykle terreng. De første 9 km gikk med en stigning opp til 617 moh, på grusvei, en utfordring for meg:-) Hjalp med heiagjenger langs løypa, og med hyggelig selskap av min venninne Mette , gikk det greit. Vi holdt løypesoperne bak oss!!Etter den verste stigningen kom vi over på en grovgruset vei(?) og etter ca halvveis dukket det opp en matstasjon med boller,bananer og drikke. Deilig. Deretter suste vi nedover den samme vei og plutselig lå det en stor stein i veien som jeg ikke klarte å unngå......i en fart mellom 32 og 41 km i t et sted, ble det det et hardt fall... Men blodig og forslått kom jeg meg opp på sykkelen igjen og suste videre...Ingen førstehjelp å se underveis...litt merkelig egentlig... Etter å ha avsluttet i skikkelig terreng med røtter og stier, kom jeg meg til mål... Deilig.. I ettertid sitter jeg også denne gangen med en ribbeinsbrist, på andre siden, og tar det litt med ro. Regner jo ute og fint med Touren på tv..:-) Men en kjempefin løype i nydelig skogsterreng og absolutt å anbefale om en vil ha en overkommelig terrengtur på sykkel..:-)