Ruterensing på Kaldklova (22.08.2014)

Written by SturlaS (Sturla Sandvei) GSM

Characteristic Alpine climbing
Ascents Kaldklovafjellet (165m) 22.08.2014
Visits of other PBEs Kaldklova klatrefelt (50m) 22.08.2014

Stian og meg gikk ei ny trad-rute på Kaldklova (Agdenes) for 2 (?) år siden. Etter den tid har vi også gått en variant av ruta, men først i dag hadde vi anledning til å få rensket disse to rutene.

Vi hadde med en del verktøy, bl.a. spade, spett, stålbørste, nøttepirkere og Stians hjemmelagede hakapik. Men det viktigste redskapet var 3 hageslanger med sammenkoblinger. Vannkilden var det lille vannet på toppen av fjellet og dette fungerte meget bra ("litt" tungt å suge vannet gjennom i morges..). Men vi skulle hatt 4 slanger da vi ikke rakk ned til de nederste delene av veggen.

Ruterensking kan være så mangt, men jeg tror nok det vi gjorde i dag ligger i øvre sjikt når det gjelder å være nøye. :-) En lang dag hengende i selen og fysisk jobbing var ganske tungt for ei kontorrotte!

Nå håper vi på noen kraftige regnskyll etterfulgt av finvær, slik at vi får klatret rutene på nytt for å sette endelig gradering. Det er mulig de ble litt enklere etter dagen jobb.. Deretter blir de meldt inn til TG som har ansvaret for føreren "Trønder Rock".

Etter en god matpause og cowboy-strekk i sola klatret vi "Nikolines sang" (2 taulengder, grad 5) før vi tok helg.