Morgentur til Utsikten (18.08.2014)

Written by angjerd (Angjerd Amb)

Start point Fondsbu (1,065m)
Characteristic Walk
Ascents Utsikten Skjeneggje (1,485m) 18.08.2014
Utsikten/Tyinholmen (1,487m) 18.08.2014
På vei ned fra Utsikten mot Fondsbu.

Spontan morgentur! På tross av gårsdagens langtur våknet jeg tidlig og hadde en del timer å slå ihjel før bussen gikk tilbake til Oslo. Så da gikk jeg ut i regnet og oppover mot Utsikten. Det var merket sti hele veien, men da jeg kom opp på det jeg antok var Utsikten, ble jeg litt forvirret, for GPS'en mente at Utsikten lå litt lenger sørvest. Jeg gikk bort dit for sikkerhetsskyld, men der ble jeg enda mer forvirret, for i postkassa som var satt opp ved varden der, lå det en turbok for besøkende til Skjenegge. Og jeg som mente at Skjenegge lå lenger sørøst. Meget mystisk. Men jeg hadde hvertfall vært på to toppunkter og det ble på tide å stikke ned mot Fondsbu igjen og pakke sammen teltet. Plutselig ble det sol, og da fikk jeg utsikt fra Utsikten likevel! Senere fant jeg ut at det var Utsikten jeg hadde vært på først, at det var Sørvestfor Utsikten jeg var på til sist, og at Skjenegge fortsatt lå der jeg mente den skulle ligge. Orden gjenopprettet.