Høgbråten - Hobøl, 152/403 (18.08.2014)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Ascents Høgbråten (280m) 18.08.2014 01:00
Visits of other PBEs Mjærvavannet sørenden parkering 18.08.2014 01:00

Kjørte rv 120 og tok av mot Spydeberg ved sørenden av Mjærvannet. Ikke så lett å finne parkeringsplass her, men vi fant en liten lomme å parkere i like ved krysset. Hadde OlePetters fine veibeskrivelse og fulgte denne. Gikk tilbake til krysset og fulgte grusveien som går opp mot en gård og videre innover (skiltet privat vei). Etter ca en km kom vi til ett innegjerdet område som var stengt med grind i begge ender og med en flokk med sauer og ei hytte innenfor. Theo var veldig nysgjerrig på sauene. Vi gikk gjennom de to grindene og traktorveien ved 32v 613647 6619178 fra OlePetter sin rapport lå på venstre side like etter grinda. Fulgte denne og holdt bratt opp til høyre i kryss. Deretter gikk vi på gps gjennom ganske tett skog til vi fant toppunktet som var markert med noen steiner som lå på bart fjell. Ingen utsikt å skrive heim om men så noen blåmerker på trærne som vell er den blåmerkede stien noen har skrevet om i andre rapporter. Brukte en liten time til toppen. Da vi surret rund med gpsen for å finne toppunktet så fant vi også en tremast som hadde falt ned som vi først antok var toppen. Samme vei tilbake. Brukte 1,5 timer totalt på turen.
Rune, Anita og Theo var med:)