To i Vestfold (09.08.2014)

Written by ahaga (Arild Haga) GSM

Ascents Snippane (399m) 09.08.2014
Undrumsåsen (145m) 09.08.2014
Gammel og ny merking til Snippane

Dagens første ble en tur til Snippane. Parkerte ved bommen i Engeroa. Der sto det et fint skilt som viste turvei fra bommen og videre sørover. Fulgte veien oppover og kom til fin blåmerking. Det sto ingen skilt om hvor blåmerkinga gikk til, men retningen passet fint mot toppen. Jeg hadde også lest en beskrivelse av veien til toppen og merkinga fulgte den. Det gikk jevnt oppover og snart kom jeg til den mye omskrevne hytta. Det var tydelig hvor gjerdet skulle krysses og videre var det tett med blåmaling fram til toppen. Fulgte samme veien ned til parkeringen.

Neste topp var Undrumsåsen. Utgangspunktet var Holt gård. Fin parkeringsplass og med merking til Signalen. Merkingen tok brått slutt ved jordekanten og jeg så ikke noen merking videre. Fulgte noe jeg trodde var tråkk langs jordet mens jeg holdt retning mot toppen. Kom etterhvert til en bekk som jeg krysset og opp på en skogsvei. Denne fulgte jeg til et jorde og da kom jeg inn på merket sti igjen. Denne fulgte jeg til toppen. Gikk litt sørover etter toppen for å se på utsikten. Fulgte samme sti ned, men mistet merkinga ved jordet. Vet fortsatt ikke hvor det er tenkt å gå ved jordet og gården.