Runderabben og Håøytoppen (10.08.2014)

Written by Erlnd (Erlend Danielsen)

Ascents Håøytoppen (171m) 10.08.2014
Runderabben (1,292m) 10.08.2014

Kjørte gjennom Modalen og opp til stølsvatnet. Var ingen port eller grind som stengte veien, så vi kjørte helt opp til stistart på ca 900moh. Vi kjørte en lav Saab 9-5 og det gikk såvidt, litt steinete nokon plasser. Fulgte T-merket sti litt for langt, gikk til vatnet mellom runderabben og 1203-toppen som er sørøst. Svingte deretter rett opp mot Runderabben i bratt og fint terreng. Fin bok på toppen, to uker siden noen hadde vert der sist. Brukte ca 2 timer fra stistart til toppen. Måtte ta bilde på den spesielle pyramidesteinen, slik eg hadde sett nokon gjere tidligere. fann også ei lita grotte på veien ned fra toppen. Med på turen var Aslak

Flytteblokk på Runderabben

Som kveldstur tok eg ein tur på Håøytoppen. Parkerte utenfor Norbetong og over betongområdet mot Håøy. Mange nye broer over myr og bekker. Brukte 35 minutt til toppen i rask gange.