Over 700moh i Nordmarka (10.08.2014)

Written by Flugis (Per Flugstad) GSM

Ascents Helgehaugen (706m) 10.08.2014
Lamannshaugen (705m) 10.08.2014
Visits of other PBEs Lamannshaugen uts.punkt NV (700m) 10.08.2014

Parkerte ved Sinnersetra. Herfra norover til høyre for lite tjern og prøvde å finne stiene opp til toppen. Fant ikke stien helt så det ble litt knoting på vei til topps. GPS var fint å ha med. Toppunkt med skilt og varde. Sparsomt med utsikt. På vei ned fant jeg stien og fulgte denne nesten ned igjen. Herfra gikk det lett vestover langs høydedraget på småstier. Gikk over to topper med liten og stor varde der toppunktt er. Gikk så videre ut til utsiktspunktet på 701. Fantastisk utsikt utover kulturlandskapet og Randsfjorden. Videre rett sørover til blåmerket sti og følgte denne tilbake til bilen. Prøvde å finne en passende badeplassved Mylla men det ble med en kattvask. Da var de 4 høyeste i Nordmarka unnagjort. Manger bare Ringkollen over 700 m nå. På Ringkollen har jeg vært mange ganger på ski, men jeg tror ikke jeg har vært på toppunktet.