Den var slitsom (05.08.2014)  3

Storebottegge Ø2 (1,820m) 05.08.2014
På en topp.

Lang tur med pappa

Først somlet vi mye. Så var vi på Fagernes. Så glemte pappa fjellstøvlene mine. Så kjørte vi hjem igjen, og så kjørte vi til fjellet. Det var langt. Vi kjørte til samme plass som da vi gikk til Grindanefjellet i fjor.

Først gikk vi ned til den store elva. Vi kom ganske langt med å hoppe på steiner, men til slutt måtte jeg vade. Det er kjempegøy å vade i elver synes jeg.
Så måtte vi gå gjennom masse dumme busker mens vi lekte "jeg ser noe som du ikke ser"-leken, men snart sa pappa at det var så bratt at han ikke orket å leke.
Så måtte vi klatre litt og snart var vi på den første toppen, som ikke er en ordentlig topp.

Så var det masse steiner bort til neste topp. Jeg fikk litt sånn gnagsår så jeg byttet til joggesko som pappa hadde i sekken.
Etterpå gikk vi til et fint lite vann og hadde pause og så lekte vi mitt skip er lastet med-leken.

Etter noen millioner steiner kom vi til Rankonøsetoppen. Så mye steiner og så bare 2 topper. Huff!
Etter en liten pause gikk vi til den veldig langt borte tredjetoppen. Pappa sa det var så langt at vi burde helst ikke tenke på den, men bare gå. Jeg hadde konsert bortover og sang masse sanger som jeg kan. Pappa var superimponert over hvor mange sanger med tekst jeg kunne.
Så kom en bratt bakke til en ny topp. Jeg lurte på hvorfor den ikke var på lista når den var mye høyere enn de andre vi hadde vært på. Pappa sa noe om primærfaktor og langt ned fra toppen og sånn, men nå var det i alle fall ikke så uendelig langt til den store varden på tredjetoppen.

Vi lekte 20 spørsmål og slik gikk det også som en lek.

Været var ikke så kjempefint lenger og det kom store mørke skyer.

Vi gikk ned til en liten isbre. Det var gøy og jeg måtte kikke litt på isen. Så gikk vi i noe som pappa kalte morene. Her var det masse fine steiner. Så sa pappa at han var for sliten til å leke. Han sa bare annethvert minutt at jeg var superflink.

Over elva.

Vi fortet oss, men det var sååå langt. Til slutt begynte det å regne, og så kom buskene. Joggeskoa mine ble klissvåte og når vi kom til elva så trampet vi begge to over. Plask plask.
Etterpå kom det busker som var nesten to meter høye. Her måtte pappa bære meg et kort stykke, og så kom det mye myr og mygg og jeg blei sliten.
Når vi fikk se bilen var den en liten hvit prikk. Jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle klare det, men til slutt ble bilen så stor at vi kunne ta på den.

På den første toppen som ikke var ordentlig topp.

Jeg hadde ikke lyst på den fjerde toppen lenger, eller jo jeg hadde kjempelyst, men jeg var så sliten... men det ble den fjerde toppen til slutt.

Bortover til den første ordentlige toppen.
På den andre toppen.
Pappa sa jeg måtte gå bort dit, fordi det så litt høyere ut.
På den tredje toppen. Litt sliten nå.
På den lille isbreen.

Start date 05.08.2014 11:40
End date 05.08.2014 19:46

Missing title

Written by boven 07.08.2014 12:47

Imponerende, og spennende elvekryssing. Det er veldig kjekkt å lese rapportene dine. Vi koser oss med de her i huset!

Sv:

Written by linntherese 11.08.2014 19:27

Tusen takk! Det var snillt skrivet.

Pappa trener deg hardt!

Written by hmsv1 07.08.2014 12:23

Du er veldig sprek Linn Therese, dette var ikke noe kosetur her skjønner jeg :)