Toten vest og øst (02.08.2014)

Written by ahaga (Arild Haga) GSM

Ascents Lauvhøgda (722m) 02.08.2014
Torsæterkampen (840m) 02.08.2014
Visits of other PBEs Heimefronthytta Torsæterkampen (810m) 02.08.2014
Torsæter

Det ble en tur til Toten i dag. Selv om det var meldt fint vær regnet det hele tiden mens jeg kjørte nordover. Første stopp var parkeringsplassen ved bommen i Skjellerudveien. Da sluttet det å regne. Jeg fulgte veien et lite stykke sørover og så gikk jeg blåstien videre. Selv om regnet hadde gitt seg var det lavt skydekke og ingen utsikt fra toppen.

Etter den raske turen til Lauvhøgda gikk turen videre via Skreia og oppover Totenåsen til parkeringen ved Torsæter. Derfra gikk jeg Totenåsstien til Hjemmefronthytta. Været var nå blitt bra og det ble godt og varmt i den lange stigningen opp åsen. Etter avstikkeren nedom hytta fulgte jeg stien videre nordover. Rett vest for toppen tok jeg av østover og bushet det siste stykke opp til Torsæterkampen. Ikke mye utsikt her. Gikk også ned til Rausteinhytta før returen ned til parkeringen.