Fiaskomaraton (01.08.2014)  2

Visits of other PBEs Kammerherren hytte (430m) 01.08.2014
Kjerkeåsen gamme (193m) 01.08.2014
Siljuknatthytta (380m) 01.08.2014

Dette skulle bli kystferiens trimalibi denne dagen. Langtur med mål om så mange ti-toppere som mulig i Grenland på en dag. Startet i lag med Heidi litt over 6 og dro utover mot Håøya. Forholdsvis fint driv opp og ned på denne, men på returen sparket jeg joggende med full kraft inn i ei rot. Ikke bra!
Skjønte raskt at dette var mer enn 10 minutter aua og ferdig med det.
Prøvde litt nedkjøling i bilen og opp til Valås, topp nr. 2 byttet jeg sko. Haltet meg opp og ned der, men i dårlig fart. Skjønte vel at jeg egentlig burde gi meg her, men hadde jo så lyst.
Kommunetoppen i Bamble manglet jeg, så jeg bestemte meg i alle fall for den. Her var det mye grusvei som funket noenlunde ok. Kjøpte gå-staver på Stathelle i håp om at det skulle hjelpe i de vonde nedoverbakkene.
En lett tur til Piggen og Kjerkåsen var alt annet enn godt og prikken over i'en var da jeg skulle forsøke å spare litt nedoverbakke via en "snarvei" i skogen. Tråkket raskt feil med et vræl.
Dum som jeg var fortsatte jeg videre mot Langelandskollen. Den var drøy i dag. Varmt og med lite drikke. Heidi dro i vegen fra toppen for å komme seg ned å få noe å drikke, mens jeg haltet med stavene. Guffen sti for mann med ødelagt tå ned her. Etter en nedtur med mye stønning, akking og uffing ned her bestemte jeg meg for at nok var nok. Det gjorde bare vondt og tok alt for lang tid.
Heidi fortsatte og greide |11 topper til tross for at jeg sinket henne en del gjennom formiddagen.
Julia plukket meg opp i Skien og så var det ut på hytta igjen. Avreagerte litt med en padletur i sterk motvind ut fjorden, men uansett var dette en litt kjip dag. Trolig forstuet tå. Ganske langt unna 100% et par dager senere.

Skadet fjellmann

Written by Atomsilda 04.08.2014 19:30

God bedring Morten! Føttene våre er gull!! De må vi passe godt på ellers så sliter vi ;)

Au ja..

Written by Roger 04.08.2014 15:36

.. den var lei. Skjønner dere hadde ambisjoner når dere starter ute i periferien med Storefjell og Hørsfjell. Moro med slike utfordringer.

Aiai

Written by 500fjell 04.08.2014 01:13

Kjedelig når kroppen stopper prosjekter man er skikkelig motivert for. Du får gjøre revansje med en ny maraton ved en senere anledning, dette er kult! :)