Gygrestolen (18.07.2014)  6

Written by GeirL (Geir Lie) GSM

Start point Uvdalsvatnet (120m)
Endpoint Uvdalsvatnet
Ascents Gygrestolfjellet (490m) 18.07.2014

Gygrestolen

Denne morgenen fikk jeg med meg husvert og eksilbergenserkompis Ivar på en liten fjelltur. Mange år siden sist vi var på tur, så det var absolutt på tide. Og noen må jo tydeligvis vise ham at det er fine fjell også i Bø (nå som han har bosatt seg der). Gygrestolen kan sees fra huset hans, så der måtte vi opp.
Parkerte like forbi Uvdalsvatnet og fulgte god og tydelig sti oppover skogen. Det var flott vær og hele turen ble gjennomført i bar overkropp. Vel oppe på toppen åpnet det seg en flott utsikt og stupbratte fjellsider. Mener bestemt at jeg har lest at noen PB'ere også har klatret opp fremsiden av Gygrestolen. Vi nøyde oss med litt vann, kvikk lunsj og et "obligatorisk" FB bilde på toppen. Ned igjen valgte vi merket rundløype og kom ned på Uvdalsveien et par hundre meter vest av parkeringen.

Takk for en flott tur i nydelig vær og i godt turfølge, Ivar!