Jønneberghøgda (17.07.2014)  5

Written by GeirL (Geir Lie) GSM

Start point Jønnebergsveien (150m)
Endpoint Samme (150m)
Characteristic Jogging
Ascents Jønneberghøgda (405m) 17.07.2014

Jønneberghøgda

Etter en 6 km lang spaser-, skattejakt- og grilltur langs Bøelva med 5 unger og 4 voksne, var det anledning for en treningstur denne ettermiddagen. Jeg kjørte inn Jønnebergsveien og parkerte 150 meter etter siste gården. Her er det kommet ny grusvei (som også svinger til venstre) siden kartet ble laget, men denne går kun til en driftsbygning. Velg den litt eldre veien som går rett frem og svinger til venstre 100 meter oppe i skogen. Kartet sier også at det er bom her. Per 17. juli 2014 er det ikke stengt her, men derimot 2 km lenger oppe (på 300 moh). Oppe ved gårdsbruket på Jønneberg er det en nesten 180 grader sving inn på en eldre skogsvei som tar deg nesten opp til toppen. De siste 20-30 hm er over innmark og i åpen skog.
En fin joggetur på 7 km i flott vær og en ny Telemarkstopp i lomma.