Ben Chonzie (01.07.2014)  4

Written by GeirL (Geir Lie) GSM

Start point Invergeldie (230m)
Endpoint Invergeldie (230m)
Ascents Ben Chonzie (931m) 01.07.2014 17:20

Ben Chonzie

Etter en 15 km sykkeltur med jentene og Besta tidligere på dagen, var det mulighet for en ettermiddagstur til en ny munro. Tok med meg Besten (var med et stykke opp) og kjørte til Invergeldie. God parkeringsplass og skiltet mot gårdsbruket på stedet. Traktorveien gikk rett mot gården og vi følte at vi gikk gjennom hagen deres da vi passerte (lurer på om de lokale er passelig lei "munrobaggere").
Turen gikk for det meste på traktorvei, med sti de siste par kilometerne. Ben Chonzie er av og til betegnet som den "kjedeligste" munroen, mye på grunn av den trasige traktorveien opp. Toppen derimot var en fin plass å være, sol og svak vind, mens det var regnbyger i nord og vest.
Lett jogg ned igjen førte til at jeg tok igjen Besten og vi spaserte de siste kilometerne sammen.

Fin tur på 2t 20 min, traktorveien trekker ned, mens været trekker opp.

Trykk for å få frem kart.