Tingvoll, dag 1 (28.07.2014)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Gammelsetra (200m)
Endpoint Gammelsetra (200m)
Ascents Fløystadfjellet (660m) 28.07.2014
Høgfjellet (689m) 28.07.2014
Kamsvågfjellet (671m) 28.07.2014
Skarven/Fløystadfjellet

Flott.dag i Tingvoll med vekslende tåkeskyer som kom og gikk. Utgangspunkt for turen fra Gammelsetra etter å ha kjørt et par km på bomvei (kr 30) inn mot Storevatnet. Her skilte vi lag med Linda og Kjell Ove som skulle "kun" gå på Høgefjellet i og med at termindato Er halvannen uke unna ! Kjenner meg igjen der, deilig å økte på til the bitter end ;-) Flott sti til topps på Skarven, meget populær trimtur, godfjellet til ho Linda.

Lettgått videre mot Kamsvågfjellet, endel molter å s.....e, men vi måtte bare holde et jevnt tempo og tok oss ikke tida til å plukke. Det er viktig å fokusere på arbeidsoppgavene samtidig som at Vinjar ikke skal våkne til mer enn nødvendig :-)

Turen videre gikk rett i retning Høgfjellet. Litt buskas og kratt innimellom men vi fant en helt grei rute der vi passerte over slettlibrunaen og ned i skarer. Etter hvert lettgått langs nordøstryggen mot Høgfjellet 689.

På toppen møtte vi igjen Linda og Kjell Ove og fikk oss en god matpause i lyngen. Her skilte vi lag med Ove som ikke overraskende fortsatte en lenger økterunde over noen småtopper, mens vi andre gikk ryggen nordover mot Herresdalsetra. Vi fulgte derfra veien tilbake til bilene ved Gammelsetra. Mye beitende villsau i området, flott område inne ved setra og Herresdalsvatnet.