Alnestind (30.05.2014)

Written by KirstenHA (Kirsten Amundsgård)

Ascents Alnestinden (1,663m) 30.05.2014
Alnestinden Øst (1,608m) 30.05.2014

Langhelg i forbindelse med kr.himmelfartsdag og mormor sin 90årsdag.
Hadde planlagt telttur og ski i Trollstigen, da det hadde vært strålende vær hele uken og meldt fint hele helgen. Da vi våknet opp fredagsmorgen var det typisk romsdalsvær med tykk skodde. Vi kjørte likevel oppover til Trollstigen, men skodden var like tykk. Vi jogget derfor ned til bunn og gikk kløvstien opp. Etterpå satte vi oss i bilen og kjørte enda litt oppover for å finne teltplass, og vente på Jørgen, som skulle komme rett fra jobb. Men skodden var så tykk at vi så ingenting. Møtte heldigvis på noen skiløpere som hadde vært på Alnestind, og de kunne fortelle at skodden lettet lenger opp. Vi spente på oss skiene og etter ca en halv time, kom vi oss over skodden og opp til blå himmel og sol. Overraskende bra føre. Litt skjerpet på da vi kjørte ned senere på kvelden.

Teltet så ved Trollstigplatået, og fikk en grei natts søvn, selv om det ble vått i det lille teltet vårt. Dagen etter kom Synnøve, Lasse og Maja opp, og vi fikk nok en tur til Alnestind. Med skodde hele veien opp denne dagen.. Men kjøringen ned var upåklagelig.

Avsluttet med bursdagsfeiring i Eidsvågen på lørdag før vi kjørte hjem igjen til Bergen på søndag.