Nordre Semelholstinden (21.07.2014)

Written by janyga (Jan Arne Nygaard) GSM

Ascents Nørdre Semelholstinden (2,004m) 21.07.2014
Visits of other PBEs Spiterstulen (1,106m) 21.07.2014

Dag to av Jotunheimen-tur sammen med Synnøve, Arne, Hans Thorvald og Johannes.

I dag skulle den litt sære samletoppen Nordre Semelholstinden bestiges. Lang anmarsj fra Spiterstulen til Semelholstjønnet, men fra her var det en overraskende artig topp å bestige. Morsom klyving oppover, og til slutt en luftig og artig egg bort til toppen. Vi storkoste oss opp og ned fra Semelholstjønnet, som forøvrig var en meget fin plass. Noen av ungdommene tok til og med et bad :-) Vi skrådde over fine gressbakker ned til Visdalen, tilbaketuren langs denne ble selvsagt også drøy.

Kjapp dusj, før vi skilte lag (Hans Thorvald og Johannes skulle gå en dag til). Synnøve, Arne og jeg kjørte ned til Lom, der det som året før ble en dugelig Taco-buffet før retur til Molde.

Fint oppe ved Semelholstjønnet
Johannes og Synnøve i fint driv opp bratte sva
Mot Hellstugutinder (bakerst) og Urdadalsryggen (foran)
Flott utsiktstopp Nordre Semelholstinden!