Tur fra Roåkersetra (23.07.2014)

Written by sinyg (Sigrid Nygaard) GSM

Start point Parkeringslomme ved Roåkervatnet (842m)
Endpoint Parkeringslomme ved roåkervatnet (842m)
Ascents Kidliknappen (1,055m) 23.07.2014
Storfjellet (991m) 23.07.2014
Visits of other PBEs Kidliknappen p-plass (845m) 23.07.2014
Roåkerveien (273m) 23.07.2014

Kjørte til Tretten og på vestsiden av Losnavatnet til Pålsrud der det var avkjøring for Roåkervegen, betalte 40 kr i bomavgift. Bratt og svingete, men god veg opp til Roåkersetrene. Parkerte ved vatnet på parkeringslomme og tok råk mot Kidliknappen. Fulgte dette til tredelt stiskille. Her tok jeg råket til Roåkerknappen nord og Fortsatte videre til Storfjellet

Fra Roåkerknappen nord mot Skjenafjellet
på Storfjellet

Derfra fortsatte jeg til Skjenafjellet, dagens hovedmål (mangler på Gausdal 50 pf. - lista). En liten stopp der før jeg gikk ned og opp til Skjenafjellet sør

På Skjenafjellet, utsikt mot Killikampen
På Skjenafjellet sør, utsikt mot Skeikampene og Prestkampen

Gikk ned mellom Skjenafjellet sør og Killikampen nord og der er tydeligvis grensa mellom Øyer og Gausdal. Herfra var det gode råk

Mellom Skjenafjellet sør og Killikampen nord lå dette kommunegrenseskiltet
På Killikampen nord

Gikk opp på Killikampen som var eneste topp her som jeg hadde vært på før. Det er da også den høgeste. Her var det bok som jeg skrev meg inn i.

På Killikampen

På veg ned gikk jeg oppom Roåkerknappen før jeg fortsatte ned til bilen. På Roåkerknappen var det også toppbok å skrive seg inn i. Nok en strålende dag i fjellet. Det kom noen regndråper da jeg kjørte hjem på Tretten og i Øyer, ingenting på Lillehammer der det nå er 30 varmegrader i skyggen

På Roåkerknappen
Ser ned på Roåkersetrene der det var stor aktivitet med bla. rundballepressing og bading