Storberget og Gardberget (14.07.2014)

Written by bendikoestmoen

Ascents Gardberget (497m) 14.07.2014
Storberget (519m) 14.07.2014

Storberget

Kjørte opp Storbergshallen og parkerte på grusvei nordøst for toppen. Kort og grei tur opp gjennom hogstfelt. Grei utsikt fra toppen, særlig mot øst.
Utsikt fra Storberget. Moberget til venstre og Skuruberget i midten

Gardberget

Parkerte langs grusvei sør for Gardberget og gikk direkte opp. Her var det bratt og stedvis høy og tett skog. Vel oppe var det glimtvis utsikt mot Flotsberget og Agsjøen. På toppen stod det et gammelt og råttent tårn, som så ut til å kunne kollapse når som helst. Dette er absolutt ikke noe å klatre i!
Gammelt tårn på Gardberget

Ikke branntårn

Written by Accipiter 17.08.2015 23:54

Dette er tårn over trigonometrisk punkt. Les min rapport fra Gardberget og Borgåsen, du som er interessert i kart.

Sv: Ikke branntårn

Written by bendikoestmoen 18.08.2015 00:10

Takk for info. Kjenner godt til bruken av trignometriske punkter, men dette med disse tårnene over var nytt for meg. Interessante greier, husker selv at tårnet ikke stod på høyeste punkt da jeg var der. Jeg redigerer teksten min slik at den blir riktig.