Lurøyfjellet (28.06.2014)

Start point Solheim (5m)
Endpoint Solheim (5m)
Ascents Lurøyfjellet (689m) 28.06.2014

Dag 2 på Onøy - Lurøy og selv om Onøyfjellet ble litt vel strabasiøs, så var det gode forhåpninger til dagens tur til Lurøyfjellet.

Bjørn Eirik tok kajakken og padlet mot Hestmona, hvor vi skulle møtes på ettermiddagen. Vi disponerte da bilen til Bjørn Eirik og kjørte til Solheim og parkerte ved barnehagen. Her fulgte vi en godt merket sti oppover.

I et umerket stikyss holdt vi til venstre og tok den raskeste ruten til toppen. Vi startet 11 blank og etter 3,8km og 680 høydemeter kom vi til toppen kl. 12:23. På vei opp passerte vi et par som skulle i et bryllup og flere bryllupsgjester fulgte på da vi vendte nesen nedover.

Det var fremdeles varmt og det var helt utrolig så heldige vi var med været denne sommeren. På det tidspunktet visste vi jo ikke at været skulle vare i (minst) 3 uker og at det skulle bli ENDA varmere.

Vel nede kjørte vi til havna på Onøy, parkerte bilen til Bjørn Eirik, spiste middag på kroa og tok så hurtigbåten til Hestmona hvor vi møtte en superblid kajakkpadler...