Steinfjellet (09.07.2014)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point TEVELTUNET FJELLSTUE (440m)
Ascents Steinfjellet (909m) 09.07.2014

STEINFJELLET

Kjørte forbi Meråker sentrum og videre til Teveltunet Fjellstue. Parkerte ved Rypetoppen Adventurepark og fulgte småveier i parken. Gikk over ei fin bru over elva mellom vannene. Fulgte videre en sti merket med Knertenfigur. Stien deler seg oppe i dalføret mot fjellet, og her er det nok best å gå mot høyre. Jeg gikk rett fram og kom opp i ei steinur. Tok av for seint mot toppen og måtte følge en bratt skrent ca 1 km før jeg kom meg opp mot toppen. Jeg burde nok ha fulgt samme rute som sauene som var oppe på toppen. Returen ble tatt på ryggen ned. Det var noen skrenter her også som lett kunne unngås. På tur tilbake var jeg innom Meråker Bibliotek for å hente årets turpin for trimopplegget UT PÅ TUR I MERÅKER. Jeg hadde tatt 5 poster og fikk pin, men hadde jeg tatt 10 poster hadde jeg fått ei fin Meråker T-skjorte. Hele opplegget er GRATIS. Meråker satser skikkelig for å få folk ut på tur. De har alt fra rolige famileturer til ekstremturer ala Hallgeir Martin Lundemo. (56 topper over 900 moh)

Ut på tur sammen med Knerten
Rypetoppen Adventurepark ved Teveltunet Fjellstue
Rypetoppen
Bru over elva ved Teveltunet
Utsikt over Teveltunet
Steinfjellet nærmer seg
Sauene nyter fjellivet
Lita tjønn før toppen av Steinfjellet