104 Krødsherad: Høgevarde - Nytelse og rekreasjon (04.07.2014)

Written by morsor (Morten Vilbo Sørum) GSM

Ascents Høgevarde (1,459m) 04.07.2014

Målet for dagen var egentlig Kongsberg og Skrim. Hadde et mislykket forsøk der i mai da jeg ble overrasket av snø. Siden det er sommer og været var bra oppgraderte jeg destinasjonen til Høgevarde på Norefjell. Det ble en solotur og med begrenset trening i det siste droppa jeg Gråfjell som det ellers ville vært naturlig å kombinere med.

Parkerte ved Gulsviksetrene. Her gikk det fin sti merket av turistforeningen. Møtte noen få andre turgjengere oppe på toppen, ellers stille. Kraftig vind gjorde at fotograferingen ikke var behagelig på toppen. Det lå noen spredte snøflak øverst men disse kom aldri i konflikt med stien. Dette var nok ikke helt tilfeldig.

Vel nede kommer en slags lykkerus over å ha klart toppen. Skifte til sandaler og shorts i Guds frie natur og med Statoil i sikte for en kaffekopp - helt ubeskrivelig.

Se det, ja!

Written by Olepetter 06.07.2014 23:07

Lurte på om du hadde forlatt samlinga av kommunetopper. Bare sju igjen i Buskerud, ser jeg, og høyt oppe på lista... :)

Sv: Se det, ja!

Written by morsor 06.07.2014 23:12

Ingen fare Ole Petter, jeg har vært meget opptatt med flytting den siste måneden og ikke hatt tid til utflukter av dette kaliberet. Nå legger jeg planer med flere om stortopper i sommer og høst, håper alle lar seg realisere. Jeg har ikke glemt at du gjerne vil gå sammen med meg så jeg kontakter deg om det lar seg gjøre. Mangler jo din topp Ørneflag !