Og en ny dag med litt ferjelogistikk (02.07.2014)

Written by haky (Harald Kylland) GSM

Ascents Bandåsen (513m) 02.07.2014
Bjørndalsnuten sør (1,015m) 02.07.2014
Dyrafjellet (171m) 02.07.2014

Dyrafjellet

Kom med ferje fra Utsira og kjørte av E39 ved Skre og inn på Dølavegen. Fant en liten lomme å sette bilen på. Gikk litt på vei mellom husene før jeg hoppet over piggtrågjerdet og fulgte sti til toppen.
25min og 1,7 km på tur.

Bjørndalsnuten

Gikk merket løype fra Fjellgardsvannet. Fint terreng innover. Det var folk på Sjurdsstølen som drev med vedlikehold der. Kryssa elve på steiner der det var rester etter ei bru. Bratt opp på Bjørndalsnuten, var neste så jeg angret på veivalget siden jeg gikk alene. Kom meg nå opp og ned like hel. da jeg kom ned til elvekryssing igjen lå toppen i tåke.
15,5km og 6,5t på tur.

Bandåsen

Ferje fra Nesvik til Ombo og kjørte raskeste vei mot Seltveit (ikke der GPS'en ville). Ved en gård ble jeg stoppet av en stor stut som stod mitt i veien og ikke ville flytte seg. Jeg hadde ikke tid til å vente så jeg fant litt plass ved siden av den ,5 m klaring, men den stod like rolig. Kom til Seltveit og parkerte ved et jorde før husene. Gikk/ småløp på sti til toppen, for jeg måtte rekke neste ferje til Hjelmeland noe jeg greide med 10min margin.