Keisaren ekstratur (29.06.2014)

Written by linntherese GSM

Ascents Keisaren (1,210m) 29.06.2014
Ved demningen der vi begynte å gå. Keisertoppen er den lille klumpetoppen i midten. Den store i bakenforder er Skagettoppen.

Etter den første turen kjørte jeg og pappa til Haugseter hvor vi møtte mamma. Hun hadde gått på andre topper og kom ned et helt annet sted.
Så gikk vi inn og kjøpte noe. De hadde ikke vafler, men i stedet hadde de noe som het Sveler. Med rømme og blåbærsyltetøy smakte det kjempegodt.
Så kjørte vi bort til Broa og gikk.
Det var litt sånn vanskelig å gå på tur en gang til. Beina var sånn slappe og så var det masse våt myr og mygg og andre små fluedyr og toppen så kjempelangt unna ut.
Etter en stund gikk det mange sauer foran oss på stien. De gikk sammen med oss hele veien, og når jeg kom for nær sprang de fort litt og så gikk de sakte helt til jeg tok de igien. De laget mye rare bæbæ-lyder og plutselig var vi nesten på toppen.
En karamell og en minipause og så dro vi ned igjen. Det var visst fin utsikt og sånn, men på vei tilbake var jeg mest opptatt av å snakke med pappa om den der telefonen. Sånn sim kort og musikk og øretelefoner og blutun (bluetooth red anm.) og sånne spennende ting. Og det der minecraft spillet. Jeg ramset opp alle vennene mine som hadde sånn spill og jeg tror nesten jeg er den eneste som ikke har det. Pappa sa det var bra, for det tar sikkert alt for mye tid. Men jeg har jo kjempelyst da.
Og vips var vi ved bilen igjen. Toppen nummer fire i dag.
En dag skal jeg og pappa prøve å klare fem sånne Valdres 100pf topper på en dag, men det blir supervanskelig, men jeg har veldig lyst da.

Tommel opp. #4 i dag og #91 i Valdres. Juhu!

Mammas GPS slo seg av.

Start date 29.06.2014 16:16
End date 29.06.2014 17:56

Superjenta

Written by Naboen 02.07.2014 18:37

Linn Therese! Dette var langtur.. Du er sprek! Bra at du holder foreldrene dine i form. Lykke til med resten av toppene. Mobilen er snart i lomma..:)

Til Morten:

Written by teme 02.07.2014 14:04

Ikke slik å forstå at jeg skal legge meg borti interne familieting,men simkort-kamper,de er ikke lette å vinne altså! :).........