To i Siljan (29.06.2014)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Fløyåsen (205m) 29.06.2014
Tempelturen (218m) 29.06.2014

Etter to dager i Dyreparken og 4 på overnatting her en natt tenkte vi at vi skulle flate ut på solsengene i hagen i dag. Men skyer kom og gikk og etter middag medldte rastløsheten seg. Vi fant ut at vi skulle prøve å ta Tempelturen og Fløyåsen i Siljan.
Kjørte først til Siljan, videre Fv 215 til merking Moholdt. Kjørte opp veien forbi Moholt og etter et hus på venstre side, tok vi skogsbilveien inn til venstre og kjørte den til endes. Der er en stor parkeringsplass. Parkerte og fortsatte på traktorveien som gikk rett frem. Når dere kommer til en kryssende traktorvei, ta rett opp lien. Der kommer dere inn på en ny utydelig traktorvei/sti/dyretråkk som dere kan følge hele den korte veien opp til toppen av Tempelturen. Ikke mye utsikt.
Videre ned igjen på Fv215 og til en parkeringslomme ved broen til Dåpan. Gikk innover skogsbilveien noen hundre meter til vi kom til et skar/åpning mellom disse to toppene her inne. Herstarter en traktorvei, som vi fulgte nesten til tops. Flere stier/dyretråkk går ut fra veien og er som snarveier på veien opp til toppen av Fløyåsen. Lettgått sammenlignet med de toppene vi var på i Vest Agder før helgen. Ikke utsikt men en hvit merkestang på toppen. Gikk også bort til en annen topp litt nord for toppen. Denne var litt høyere på GPSen. Kosa oss med litt vann og nøtter her før vi gikk ned igjen samme vei.