Tur til Sørlandet dag 1 (25.06.2014)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Bronehei Østskråning (370m) 25.06.2014
Kaldåsknipa (504m) 25.06.2014
Kaldåsknipa Vestskråning (487m) 25.06.2014
Kaldåsknipa mast (501m) 25.06.2014

Vi ble bedt på familiehelg til Dyreparken med barn, svigerbarn og alle barnebarna fredagen og lørdagen. Selv om værmeldingen varslet store nedbørsmengder på torsdag, tok vi likevel sjansen på å dra på topptur. Tok fri fra jobb kl 13.00 onsdagen med planer om å kjøre til Farsund/Lyngdal og ta KALDÅSKNIPA OG KALDÅSKNIPA VESTSKRÅNING om kvelden og overnatte på parkeringen der etterpå.
Kjørte til en kro sør for Mandal og spiste softis der. Fulgte Otto sin beskrivelse til parkeringen og ruslet opp grusveien til tårnet. Snakket med en ung mann der oppe en liten stund og gikk så litt ned igjen til svingen for så å gå bort til Lyngdalstoppen, som ligger ved siden av toppen der tårent er. Videre litt lenger bortover/nedover lia til Farsundtoppen. Det blåste stikker og strå, så vi fant oss en stien litt i le og kosa oss med kaffe og nøtter en stund før vi gikk ned igjen til bilen. Videre til Støle og parkeringen for Lindesnes sin topp.
Fulgte også her Otto sin veibeskrivelse frem til parkeringen. Men på Folkestien er merkingene ganske defuse etter hvert. Burde vært merket opp igjen. Gikk inn grusveien og opp til en stor hytte. Derifra til venstre etter svake røde merker på bakken. 20 min rusletempo opp og noen bilder før vi gikk litt ned igjen for å sitte og se utover et lite vann mens vi kosa oss med litt sjokolade.
Hadde funnet en perfekt parkering for bilen her ved starten av stien og tok ut bord og stoler og skulle lage middag. DET var en kamp!!! En skikkelig kamp mot en million knott, som vill ha oss til middag. De var over alt i bilen og¨så, så vi kjørte videre og overnattet i en lomme på en liten grusvei i nærheten av Tryland. Liv hadde litt vannutsikt her også fra soveplassen på taket, men vi var såpass langt fra vannet at det var knottfritt. Kom oss til ro ca 23.15.