Hitra-fluenes festdag (28.06.2014)

Written by anneirik (Anne Julsrud Haugen) GSM

Characteristic Walk
Ascents Mørkdalstuva (345m) 28.06.2014

Vi kom med bil fra Frøya og satset på å ta toppen fra nord. Svingte av til venstre rett før Kvenvær og kjørte 2-3 km til gården hvor vi parkerte på en stor plass. Veien videre var markert med innkjøring forbudtskilt. Vi syklet 6 km til Krokvatnet og satte fra oss syklene på stien som gikk østover mot toppen. Fulgte tråkk og ATV-spor langs myrene inn i dalen og steg så raskt opp. Det ble en liten ekstra sving da vi ikke orket studere kartet (ut.no-appen) grundig nok pga flueangrep. De surret og maste rundt oss hele tiden. Gikk og lurte på om det var de samme fluene som fulgte meg hele tiden, og at nye medlemmer kom til. Det var i hvertfall nesten umulig å stå stille. Heldigvis luftet det litt på toppen så vi kunne ta noen bilder, skrive oss inn i boka og nyte den fine utsikten til alle kanter. Tildekket av langermet jakke og t-trøye over hodet gikk det lett og fint tilbake. Syklet så fra udyrene. Eirik var med.