Og hvilken jubileumstopp..... (28.06.2014)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Tosåsvatnet (25m)
Endpoint Tosåsvatnet (25m)
Ascents Tosåsen (289m) 28.06.2014

I desperat forsøk på å gjøre det beste utav besøket til Farsund tatt i betrakting vårt sug etter å gå på skikkelige fjellturer, tenkte vi at vi skulle rafse over en haug med småtopper... Vel, det ble med den ene denne dagen. Dels grunnet at vi skulle treffe litt folk i området, men også fordi vi rett og slett mistet motivasjonen etter denne vegeterte opplevelsen. Utg.punktet var Tosåsvatnet. Her passerte denne dagen et terrengsykkelritt kalt Okserittett forbi. Kunne høre heia-ropene tydelig fra bygda Åpta, da jeg karret meg oppover i einekrattet. Ruta ble rett sørover fra vatnet. Ingen sti, men noen svake dyretråkk helt i starten, bare å bryte seg oppover.

Topp-punktet var faktisk rett så festlig, med småklyving opp på en enorm stein. Dette løftet humøret et par hakk :-

At dette skulle bli min pf 100 nr 800-topp var vel ikke akkurat planlagt ;-)