Buren (26.06.2014)  3

Written by hmsv1 (Hannah Vickers)

Start point Ersfjordbotn
Characteristic Walk
Ascents Buren (802m) 26.06.2014

Måtte rekke flyreise kl.14 så det ble bare en kjapp morgentur på meg. Buren virket som et passende turmål, så jeg dro dit i 8-tida. Parkerte ved krysset mellom Ersfjordbotn og veien til Tromvik, og fulgte sommerstien opp som er merket med røde maling siden det er Ti-på-Topp igjen i år.
Gikk ikke i et rask tempo, men stoppet ikke så mange ganger heller, så tidsmessig ble det nesten det samme som å gå opp på ski vinterstid.

Jeg fikk gå litt i snø da jeg kom opp i den østvendte gryta, men det var ikke nødvendig siden ryggen var snøfri. Fra et flatt område litt lenger opp ble det fin snø for å gå resten av turen opp til toppen. Det så ut som om de fleste hadde gått opp renna som er ofte brukt på vinterstid, og her var det tydeligvis flott føre for aking.

På toppen skrev jeg navnet inn i turboka. Har ikke vært så mange her oppe siden starten av Ti-på-Topp sesong (eller ikke så mange som har signert boka) og jeg var nr.52.

Panoramautsikt

Utsikten var ikke verdens beste i dag pga skyer og at jeg hadde kommet opp hit rimelig tidlig på dagen. Synes kveldslys er det vakreste. Da var jeg ikke på toppen så lenge før jeg sprang ned i den fine snøen. Gikk forholdsvis sakte på ryggen der det var snøfritt men det var bare en time ned og jeg rakk en tur hjem for å skifte klær før jeg gikk til flyplassen :)