Hærvola (Kjentmannmerket Verdal) (25.06.2014)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point HOLMLITJØNNA (276m)
Ascents Hærvola (753m) 25.06.2014

HÆRVOLA

Ny tur gjennom Vuku i Verdal for å ta kjentmannspost nr 28. (30 stk gir gull)
Kjørte til vegkryss skiltet Målså gruver. Samme veg som til Sagvollvola.
Betalte kr 30,- i bomavgift og kjørte til Holmlitjønna og parkerte. Her er det plass til ca tre biler.
Det var satt ut en fin kurvstol ved parkeringa. Gikk etter merket sti fra infotavla for Hærvola. Etter 900 meter forsvant stien og merkinga, så jeg gikk etter gps oppover. Passerte ei lita tjønn like før toppen. På toppen er det et trigpunkt, stor varde, trimkasse for Kjentmannsmerket, og på baksiden av varden er det en trimboks fra Hærvolgubben fra 2001. Meget god utsikt fra toppen.
På returen kom jeg inn på merket sti igjen like før der den forsvant. Passerte en kasse på ei stang. Jeg vet ikke helt hva dette var. (se bilde) Fulgte den merkede stien tilbake til bilen.

Parkeringsplass ved Homlitjønna
Infotavle for Hærvola
Toppvarden på Hærvola
Hærvolgubben (Trimkasse)
Dette er ikke en trimkasse