Håøytoppen (23.06.2014)  5

Written by GeirL (Geir Lie) GSM

Start point Norbetong Flatøy (50m)
Endpoint Norbetong Flatøy (50m)
Ascents Håøytoppen (171m) 23.06.2014

Familietur til Håøytoppen

Etter 3.5 måneder i Middelhavet utenfor Syria, var det på tide med tur i hjemlandet igjen. Tok med alle 4 jentene (fruen, barna og en hund) og satte kursen for Flatøy og Norbetong. På grunn av mye aktivitet i betongindustrien denne mandagen, tok vi den nordlige stien på veien til toppen. Denne ble etter hvert noe mindre tydelig, men vi fant greit inn på "hovedstien" et lite stykke før "Torohøl". Resten av turen til toppen gikk på gammel militærvei gjennom skogen og vi var snart på toppen av Håøya. Etter nødvendig dokumentasjon av toppen satte fruen i gang med kakaolaging, mens vi andre dro på skattejakt (geocaching) litt nord av toppen. Dette var stor suksess og "skatten" ble denne gangen funnet av minstemann.

Frukt og kakao ble inntatt med god sommerstemning i le av nordavinden, før vi tok fatt på tilbaketuren. Fulgte hovedstien tilbake, noe som tok litt kortere tid enn adkomstruten. De fleste i Norbetong hadde tydeligvis gått hjem for dagen, så nå var det "trygt" å krysse anleggsområdet igjen.
En fin tur i flott vær var gjennomført, og så bar det rett til svigerfar på middag.

Prøver også å få inn spor fra den nye fancy GPS'en. Følg med!