Pikstein og Raubergflaket (17.06.2014)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Pikstein Øst (622m) 17.06.2014
Rauberflaket (584m) 17.06.2014

Tok fri fra jobb litt tidligere og dro oppover mot Grorud kl 15.00. Ble inspirert av Roger sin dobbeltopptur. Bompengene er fortsatt 60 kr. På toppen av en bakke er det et skilt der det står Roma en vei og Spitsbergen en annen vei, kjør forbi dette skiltet og litt videre. Vi parkerte på ca samme sted som Roger og gikk først til PIKSTEIN. Fulgte en traktorvei et lite stykke oppover og skar så rett opp lien. Masse lyng og skog på vei opp og ingen sti. Tok bilder og skrev oss i boken ved TOT-varden og gikk videre inn til T-skjorten. Gikk videre innover til toppen inne i Kongsberg. Ikke mye å skrive hjem om disse toppene. Gikk tilbake til TOT-varden og spiste litt før vi rusla ned igjen til bilen.

På andre siden av veien er en liten parkering, bare noen meter til bake fra der vi satte bilen. På den parkeringen, ved tjernet er der merket RAUBERGFLAKET. Stien er koselig og godt merket helt til topps, slik Roger skriver. Det er veldig tørt i skogen og til og med myrene på vei opp var tørre. OBS: kan sikkert være vått på denne stien i nedbørstider. Masse moltelyng og annen lyng på vei opp og noen av moltene hadde ganske store kart allerede. På toppen var det kasse med bok og et trigpunkt. Jammen ikke mange som har vært her i år. Vi prøvde å sette oss for å spise, men her var det 10 mill. småfluer/knott som hadde lyst å ha oss til middag, så vi spiste brødskiven stående og gående der oppe. Flott utsikt fra stien på veien ned igjen. Vi kjørte om Svarstad på vei hjem og fant noen steder langs denne veien, som vi kunne tenke oss å overnatte i Multivanen neste gang vi kjørte her. Her skal vi opp igjen!

Missing title

Written by LivogKristen 18.06.2014 19:49

Ja endelig i gang igjen med kommunetopper. Har vært mye annet nå en stund. I morgen blir det ikke topper. Full fart på jobb for meg og Kristen holder på med maling av stuen vår og med riving av kledning på huset til Kristian. Fin sti til Raubergflaket, anbefales.

Missing title

Written by siroho 17.06.2014 22:59

Se det. Der klarte dere Piksteinen også. Og så ser jeg at det er blitt merket sti til Rauberflaka også. Den må være relativ ny. Rauberflaka er et grensepunkt for 3 fylker. Forslag til ny liste. Alle punkter i Norge som grenser til 3 fylke.