Liten kveldstur - flott utsikt! (16.06.2014)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Kokleråsen (283m) 16.06.2014

Etter en lang dag på jobb og Kristens lange dag med malerkosetn, måtte vi ha litt luft. Vi valgte oss Kokleråsen i Dalsbygda. Parkerte på plassen der asfalten slutter og fulgte blåmerket "monstermastevei" oppover. Kristen elsker merkede stier og ville absolutt følge denne langt. Vi var derfor nesten halveis oppe til Langetjern før den sta mannen måtte kapitulere og innse at jeg hadde rett da jeg sa at vi skulle følge den første bratte "monstermastveien", som går rett opp bakken og til venstre. Følg denne til du krysser under strømlinjene og i den første høyresvingen etterpå, går stien inn til venstre. Denne stien er fin og kommer opp rett ved hytten og gapahuken oppe i lien. Videre går stien til venstre og så rett opp til toppen. På toppen var vi innom alle "småtoppene" der oppe før vi fant en fin plass nede på kanten, med utsikt over Munken og Nordsjø og områdene rundt. Bålplass rett bak oss der vi satt. Fortsatte langs kanten og fant enda en fin bålplass. Vi satt og nøt utsikten og en flaske vann på begge disse fine utsiktspunktene før vi gikk ned igjen til hytten. Prøvde veien til venstre for hytten på vei nedover, men den er IKKE så fin og du havner i "monstermasterotet".