STUSKINVOLA - GRØNNINGEN (12.06.2014)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point FÅRAVOLLEN (452m)
Ascents Stuskinvola (628m) 12.06.2014

STUSKINVOLA

Kjørte av på Fv 72 fra Verdal mot Sverige. Ved skilt til Garberg som har avkjøring til venstre, tok jeg av til HØYRE. Det var ingen skilt som fortalte hvor denne veien gikk. Kjørte over brua over Inna og tok til venstre. Omsider kom jeg til et skilt merket Kavelbruvegen. Fortsatte denne til ei bomkasse som Kavelbrua Veiforening har satt opp. Det koster kr 40, i bompenger. Fortsett etter skilting Grønningen. Denne skogsbilveien er 3,6 km. Veien går forbi Fåravollen og ender på Tortåsmyra. Herfra går det en Karolinerveg til Grønningen. Etter å ha passert Tortåsvollen på tur mot Stuskinvollen tok jeg av til Stuskinvola. Her var det mange varder på toppen. Fortsatte til Grønningen som har en kjentmannspost for Verdal. Meget fint vann med ei fin sandstrand. Stien har en tendens til å forsvinne forbi vollene. Passerte Stskinvollen på returen som hadde sauer på beite.