Grøthornet (10.06.2014)

Written by arntfla (Arnt Flatmo) GSM

Ascents Grøthornet (1,016m) 10.06.2014

Da var endelig dagen kommet for denne knatten under Trollvasstinden. Det var første gang at jeg har kjørt veien opp til Litlebøvatnet. Herfra var det bare en kosetur langs vatnet, opp ryggen nærmest vatnet, over toppen (klokken 17:40) ned på andre siden og tilbake langs sørsiden av vatnet.

Det vil si - det KUNNE vært en kosetur. En skokk med fluer gjorde sitt til at det ble det helt motsatte. For første gang (tror jeg) glemte jeg GPSen i bilen da jeg la avgårde og gadd ikke snu da jeg oppdaget fadesen. Ikke det at jeg trengte den på noe vis, men jeg liker jo å tracke sporene mine, og ... dagen er vel ikke helt den samme uten...

Det var en glede å si farvel til fluene, men det var i utgangspunktet ikke like stor glede over å ankomme Folkestad fergekai 19:16 - og se ferga legge fra kai og så oppdage at neste ferge gikk 20:15. Men før jeg rakk å syte kom jeg atter på hvor heldig jeg er som kan holde på med dette, og heldigvis hadde jeg med en fantastisk god krimbok (Kepler - Hypnotisøren) så den timen gikk FORT...