Kveldstur på Ytre Skurvhatten (08.06.2014)

Written by FuelEX9 (Jørgen Kalvå Flå) GSM

Ascents Ytre Skurvhatten (622m) 08.06.2014

Dette var 4 kommunetopp denne dagen av i alt 6 topper på 2 dager

Klar for dagens siste topp etter Besselvassheia, Hestgrovheia og Osplikammen tidligere på dagen.Kom rv.715 fra retning Ørlandet og tok at til rv.720 mot Verran til Fagerli. Fortsatte 1.5 km etter bomveien opp Fagerlidalen til p-plassen ved noen hytter sør for Heitjønna. Her er det merket en flott trasè opp til toppen. Sto på toppen i shorts og trøye og nøt været og utsikten. Varde med kasse og bok.

Lengde 5.5km
420hm
Tid 1,5t t/r

Retur til Hovin sent på kvelden. Sitter igjen med 6 fine kommunetopper på 2 dager med nydelig turvær. Autopasset ble tømt for 562 kr på denne runden!!!

Bra innhogg!

Written by SturlaS 10.06.2014 18:28

Det var seriøst innhogg i kommunetopp-lista! Artig å få med seg mange topper når været er så bra som i Pinsa!

PS. Fine bilder fra Geita!

DS.

Sv: Bra innhogg!

Written by FuelEX9 10.06.2014 22:32

Takk for det! Var voldsomt heldig med været. Synes nå jeg ser lyset i tunellen i kommunetopp-lista. Jeg ser du ikke mangler så veldig mange topper du heller...

Sv: Bra innhogg!

Written by FuelEX9 10.06.2014 22:35

Har foresten hatt stor nytte av turartiklene dine i min turplanlegging. Så, takk for det!