Sommer på Ringebufjellet (08.06.2014)  4

Written by Atomsilda (Jørn Håvard Ask) GSM

Ascents Store Hirisjøhøgda (1,392m) 08.06.2014

Valgte i dag å prioritere en kort tur til nok en pf 250. Valget denne dagen ble Ringebufjellet og en kort tur til Store Hirisjøhøgda. En fin tur i snilt terreng med steiking av sveler i sola på toppen. Kjekt med slike turer også. Odd Arne driver med reinsdyrjakt i dette terrenget,- og ville kikke litt etter dyr i terrenget. Jeg hadde lagt inn ruta på GPS....men glemt å laste ned kartet. Samme pokker det. Odd Arne visste jo hvilken topp vi skulle på så jeg brydde meg ikke om gps´n på turen annet enn at jeg slo den på og stoppet den ved bilen igjen.

Stor var overraskelsen da jeg kom hjem og skulle laste ned sporet. Pokker...er det mulig. Vi har jo vært på feil topp....iflg Garminkaret!!! Måtte jo bare le litt da! MEN, etter å ha konferert med Odd Arne som IKKE var i i tvil. Vi hadde vært på rett topp! Det viser seg at Store Hirisjøhøgda og Gravskardhøgda har byttet navn på Garminkartet. Puhhhh.. Da slapp jeg nok en tur til dit opp. Et flott område, men likevel ;)