Våttåsen (orientering) (02.06.2014)

Written by SturlaS (Sturla Sandvei) GSM

Ascents Våttåsen (406m) 02.06.2014
Visits of other PBEs Valshaugen P-lomme (180m) 02.06.2014 14:30

Etter å ha sittet nedsyltet i jobb med eksamensmappe og lesing til muntlig, samtidig som været har vært kanon og den ene turrapporten mer fantastisk enn den andre har trillet inn på PB & FB, holdt jeg ikke ut lenger. Jeg måtte ut og røre på meg! I forhold til tinder og traverser ble det en ynkelig erstatning, med veldig mye bedre enn å sitte foran PC'en og jobbe med Ped og fagdidaktikk.

Jeg åpnet årets orienteringssesong med ei kort løype rundt Våttåsen. Tok en lang avstikker mellom post 4 og 5 for å få med meg toppen. Der var det fortsatt tydelige spor etter gårdagens Topp4, men de rydder nok opp etterhvert.

Av erfaring blir gjerne årets første O-tur rufsete, så i år tvang jeg meg selv til å holde pulsen nede og konsentrasjonen oppe. Det fungerte! Gikk rett på (nesten) alle postene.

Nå teller jeg ned til jeg kan dra på fjelltur igjen, men enn så lenge var dette en OK trøst. ;-)