Straumsaksla (01.06.2014)

Written by hmsv1 (Hannah Vickers) GSM

Start point Kattfjordeidet
Ascents Straumsaksla (784m) 01.06.2014

Gikk en trimtur til Strraumsaksla med Elise og Renate. Startet relativt sent på dagen etter at det hadde blitt en bedring i været.

Elise og jeg på Straumsaksla
Tror Renate har lyst til å legge seg ;)

Elise og Renate hadde faktisk vært gira på Store Hollendaren men dette hadde vi ikke helt avklart med hverandre før vi forlot parkeringsplassen på Eide Handel. Jeg hadde allerede vært der i år og så hadde jeg lite lyst til å dra dit igjen, spesielt siden det ikke var skiføre helt fra veien lenger. Så det ble en slags sightseeingtur til Grøtfjorden før vi kjørte tilbake til Kattfjordeidet.

På turen opp til Straumsaksla
På veien bortover til Langfjellsaksla
Elise og Renate nyter et gløtt av sol på Langfjellsaksla

Men kroppen føltes ikke på topp form i dag heller så det var ikke så dumt med bare en liten tur. Ble en første tur til Straumsaksla og Langfjellsaksla på Elise, og vi hadde både bra skiføre og bra sikt. Så ut til å bli bedre her på Kvaløya enn på fastlandet ihvertfall.