Kveldstur i Sula 100m pf komplett (31.05.2014)

Written by Bastolen (Bjørn André Stølen)

Ascents Leirvågfjellet (254m) 31.05.2014
Solavågsfjellet (263m) 31.05.2014
Vardane (776m) 31.05.2014

Startet kvelden med Vardane. Jeg parkerte ved Mauseid, og fulgte veien til Rollonhytta, og god sti videre opp til toppen. På toppen var det tåke, så det var ikke mye utsikt å skryte av. Jeg fulgte samme vei tilbake. Flott tur om det ikke var for tåken. Tid brukt 1 time og 50 minutter.

Jeg dro så videre for å ta Solavågfjellet. Jeg parkerte ved Høghaugen, og for til skogs. Kravde meg gjennom myr, einer, og kratt, bare fordi jeg tenkte dette var den raskeste veien ( det var det kanskje også). Jeg fulgte omtrent samme vei tilbake. Det anbefales kanskje å bruke stien om en har tenkt å bestige denne toppen. Tid brukt 50 minutter.

Jeg kjørte så avgårde for å ta kveldens siste topp, Leirvågfjellet. Jeg parkerte ved E39 og gikk opp til ny fotballbane, og fulgte vei/ sti opp til fjellet. Jeg kom litt for sent til solnedgangen, men flott utsikt var det likevel. Tid brukt 40 minutter.

Jeg brukte omtrent 4 timer på hele Sula 100m pf.