Våttåsen. Alene. (31.05.2014)  3

Written by Morsk (Morten Skoglund) GSM

Start point Sjetnbekken ved lysløype
Endpoint Renseanlegg ved Benna.
Characteristic Jogging
Ascents Loåsen (310m) 31.05.2014
Våttåsen (406m) 31.05.2014
Lenge siden jeg hadde trent så for å motivere meg denne lørdagsettermiddagen bestemte jeg meg for å ta to "hundremeterstopper" i Melhus. Kjørte inn langs Sjetnbekken og parkerte like ved lysløypa. Gikk tømmerveiene oppover og fant en sti på slutten som gikk rett til topps. I dag var det også merket løype til topps da det skulle være et arrangement der i morgen. 20 min opp og 12 min ned i treningstøy og o-sko.
Toppen av Våttåsen med en rød vimpel i forbindelse med arrangementet i morgen.
Kjørte deretter til renseanlegget like nedstrøms Benna og småjogget opp på Loåsen. 12 min opp og 8 ned. Mye anleggsarbeider i forbindelse med etablering av reservevannforsyning til Trondheim. Faglig: Fint å se at kulverten gjennom veien mot Stokklykkja nå får mye større kapasitet enn før. Sikkert ti ganget så stor. Bra!
Det er ikke mye utsikt fra toppen av Loåsen heller.

Våttåsen

Written by SturlaS 01.06.2014 09:40

Bildet med vimpel er vel fra Våttåsen (ikke Loåsen).

Storsatsing av GIL i dag med første utgave av Topp4 (topp4.no). Det skal visstnok være flere hundre påmeldte. Bra for folkehelsa!

Sv: Våttåsen

Written by Morsk 01.06.2014 10:25

Hei

Takk for hjelpa du har helt rett! Dette er ordnet opp. Jammen overraskende at noen leser rapport fra disse turene.