Lifjellet + Åkervoldgruva + Skjækerdalsgruvan (21.05.2014)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point Bjartan skytebane (131m)
Ascents Lifjellet (407m) 21.05.2014
Visits of other PBEs Åkervoldgruva (310m) 21.05.2014

Lifjellet

Kjørte fra Verdal og inn mot Vuku og Vera. Ved Bjartan (Like før Skækerdalsfossen) går det en vei til venstre skiltet skytebane. Parkerte like før skytebanen. Det er ei lysløype her også. Gikk opp til Peakbooktoppen Lifjellet. Varde på toppen. Jeg skal forsøke å ta noen poster på kjentmannsmerket i Verdal i kombinasjon med Peakbooktopper, der det er mulig. Fra Lifjellet gikk jeg inn til Åkervoldgruva som har ei klippetang for kjentmannsmerket i Verdal.. Det er svært fasinerende med disse gamle gruvene. Jeg klippet i klippekortet og gikk en litt mer direkte rute på returen. Neste kjentmannspost sto nå på programmet. Jeg kjørte til Skjækerfossen og tok av til venstre like etter fossen. Kjørte inn til Bynavollen og gikk inn de 500 meterne til gruva. Rask retur til bilen etter klipping av kortet.